Aktualności

Toyota C-HR GR Sport: więcej gazoo!

2021-03-04 / Samochody

Pojawienie się Toyoty C-HR w 2016 r. sporo namieszało na rynku crossoverów. Zadziorna, niespotykana wcześniej w Toyotach, stylistyka sprawiła, że niejedna głowa obracała się na ulicy, a salony szturmowali klienci zdecydowani na zakup. Odpowiedź Toyoty na crossovery innych marek okazała się być strzałem w dziesiątkę również ze względu na bogate wyposażenie i dynamiczne jednostki napędowe: hybrydowe 1.8 z Priusa czy turbodoładowane 1.2 znane z Aurisa. Teraz - w pierwszym kwartale 2021 r. - do sprzedaży ma trafić nowy “usportowiony” model C-HR GR Sport.

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)

Toyota Gazoo Racing

Jak większość marek samochodowych, również i Toyota od dawna wystawiała sportowe wersje swoich aut w wyścigach na całym świecie. Rajdowy team japońskiego producenta nosił różne nazwy, ale od 2015 r. firma postanowiła ujednolicić nomenklaturę i wszystkie działania wyścigowe skupić pod brandem “Toyota Gazoo Racing”. To obecnie oficjalna nazwa fabrycznych zespołów wyścigowych i rajdowych Toyoty.

Jednak rajdy i wyścigi to nie jedyna działalność Toyota Gazoo Racing. Specjaliści z TGR zajmują się też projektowaniem usportowionych wersji samochodów Toyoty. Jednym z najciekawszych przedstawicieli tej kategorii była sportowa wersja Toyoty Yaris, a za chwilę na rynku pojawi się Toyota C-HR GR.

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)

Mały hot hatch na wypasie

Toyota GR Yaris to jedno z tych aut, które niezwykle trudno “ustrzelić” na rynku samochodów używanych. Spokojny miejski samochód został przeprojektowany w demona prędkości, przyczepności i mocy. Dość powiedzieć, że turbodoładowane 1.6 l jest w stanie wykrzesać z siebie aż 261 KM przy momencie obrotowym 350 Nm.

Już od pierwszego pomruku silnika czuć, że Yaris “na sterydach” ma sportową duszę rodem z WRC. Doświadczenie zdobyte przy budowie aut rajdowych zostało umiejętnie wykorzystane. Trzy-cylindrowy (tylko!) silnik pozwolił zaoszczędzić trochę masy, dzięki czemu możliwe było zastosowanie zaawansowanego napędu 4x4 GR-Four. Jak pisze o tym silniku producent: “unikatowa głowica i blok, specjalnie zaprojektowane tłoki i wał korbowy oraz turbosprężarka z łożyskami kulkowymi gwarantują dynamikę i mnóstwo frajdy zarówno na torze, jak i na drodze”.

Kierowca ma do dyspozycji aż trzy tryby jazdy: normalny, z przeniesieniem napędu w proporcji 60:40 (przód-tył), sport 30:70 i track 50:50. Sztywne, sportowe zawieszenie pozwala poszaleć w zakrętach - auto klei się nawet do mokrej nawierzchni.

Nic zatem dziwnego, że to auto od początku było skazane na sukces. Dziś w Polsce jeździ tylko kilkaset egzemplarzy. Popyt na samochód dający namiastkę jazdy w WRC jest znacznie większy od podaży, a ceny zaczynają się od 175 000 zł za sztukę.

Toyota C-HR Gr Sport: czy powtórzy sukces mniejszego brata?

Sukces GR Yarisa dał do myślenia konstruktorom Toyoty. W 2020 r. Japończycy oznajmili światu, że w pierwszym kwartale obecnego roku do sprzedaży wejdzie kolejne auto z rajdowym rodowodem: Toyota C-HR GR Sport. Czego możemy spodziewać się po tym modelu?

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)
Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)

Zacznijmy od tego, co dla większości kierowców jest najważniejsze, czyli od silnika. Do wyboru będą dwie hybrydowe jednostki napędowe: słabsza wersja to 1.8 o mocy 122 KM, mocniejsza to Dynamic Force 2.0 o mocy 184 KM. Według producenta ten drugi silnik pozwoli na osiągnięcie “setki” w 8,2 s.

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)

Ikona segmentu crossoverów dostanie też nowy pakiet stylistyczny. Dedykowane aluminiowe 19-calowe felgi, dwukolorowe nadwozie z elementami w kolorze Piano Black i wnętrze ze skórzaną tapicerką z elementami alcantary, a także czerwone i szare przeszycia nadadzą autu bardziej sportowego charakteru. O przynależności do ekskluzywnego klubu GR będą świadczyć też nakładki progowe, logotypy GR Sport, przycisk start z logo GR i kierownica obszyta perforowaną skórą.

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)

Przyciemniane szyby tylne, inteligentny kluczyk, automatycznie składane lusterka, podgrzewane przednie fotele, elektrycznie regulowany fotel kierowcy czy przednie lampy LED to już w zasadzie standard dla tego typu aut. Opcjonalnie można dokupić nawigację Toyota Touch® 2 with GO oraz system Premium Audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem.

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)
Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)

Czy Toyota C-HR GR Sport powtórzy sukces Yarisa? Na pewno przekonamy się o tym w najbliższych miesiącach, ale coś nam mówi, że samochód będzie rozchwytywany, a przyszli właściciele będą ustawiać się po niego w kolejkach.

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)
Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)

Dlaczego warto wynająć Toyota C-HR GR w Inter Fleet?

W Inter Fleet stawiamy na wygodę, przejrzystość i atrakcyjną ofertę. Konkurencyjna suma opłat, krótki czas realizacji zamówienia i wyposażenie skonfigurowane przez profesjonalistów (maksymalna funkcjonalność przy minimalnej utracie wartości sprawiają, że nasza propozycja to strzał w dziesiątkę.

Jeśli zainteresowało Cię to auto, możesz wynająć je już od 135 zł netto za dzień (na okres od 15 do 30 dni) lub zdecydować się na długoterminowy wynajem Toyota C-HR GR z możliwością wykupu.

Koszt wynajmu długoterminowego (minimum 24 miesięcy)

Suma opłat / łączny koszt finansowy wynosi 110 763,07 zł (brutto: 136 238,58 zł) i składa się z:

  • opłaty wstępnej 32 026,83 zł,
  • 24 rat finansowych w wysokości 1 279,00 zł każda,
  • kwoty nieobowiązkowego wykupu 48 040,24 zł.

Do raty finansowej należy doliczyć koszt pełnego ubezpieczenia OC/AC/ASS/NNW w kwocie 331,86 zł/m-c.

Usługi dodatkowe i limit przebiegu

Usługi takie jak podstawienie auta we wskazane miejsce, serwis, opony zimowe z wymianą i składowaniem czy pojazd zastępczy na cały okres naprawy wyceniane są indywidualnie. Miesięczny limit przebiegu wynosi 3000 km, a opłata za nadprzebieg to 0,35 zł/km.

Toyota C-HR GR Sport (materiały prasowe Toyota)