Aktualności

Dacia Jogger: sympatia mierzona kilometrami

2022-11-01

Dacia Jogger na tle Giewontu

Pierwsze wzmianki o Joggerze pojawiły się już w 2021 r., ale do salonów auto zjechało w połowie bieżącego roku. Trzeba przyznać, że była to jedna z bardziej wyczekiwanych premier w klasie ekonomicznych samochodów - Dacia Jogger miała łączyć w sobie zalety kombi, minvana i crossovera, kusić 7 miejscami, zniewalać oszczędnym i dynamicznym silnikiem z fabryczną instalacją LPG i mile zaskakiwać wyposażeniem. I to wszystko za cenę około 80 000 zł w zależności od wersji. Rzeczywistość okazała się całkiem niedaleka od tych obietnic, a Dacia Jogger mile zaskoczyła pod wieloma względami.

Warunki testowe, czyli jak sprawdzaliśmy Joggera

Testowaliśmy Joggera w wersji 7-miejscowej z benzynowym silnikiem 1.0 i fabryczną instalacją LPG. Auto zawiozło naszą czwórkę z Warszawy do Zakopanego, powoziło po krętych tatrzańskich drogach i bezpiecznie dowiozło z powrotem. W sumie, przez cztery dni zrobiliśmy około 1000 km z czego zdecydowaną większość na gazie - z benzyny korzystaliśmy tylko wtedy, gdy kończył się gaz i trzeba było dojechać do najbliższej stacji benzynowej.

Pierwsze wrażenia

Stylistycznie Dacia Jogger nie jest rewolucyjną zmianą w stosunku do innych modeli z rumuńskich fabryk. Widać, że projektanci nawiązali do wyglądu starszych braci - jest tu trochę i z Lodgy, i z Dokkera. To auto, które bryłą najbardziej kojarzy się z kombi, choć taki jego odbiór nieco zaburza zwiększony prześwit znany z crossoverów czy SUV-ów. Nam najbardziej spodobał się tył auta, z pięknymi światłami przypominającymi trochę tylne światła Volvo z linii XC.

Bagażnik

W wersji 7-osobowej i przy rozłożonym ostatnim rzędzie siedzeń ilość miejsca w bagażniku jest porównywalna do tego, co oferują auta miejskie - zmieszczą się jakieś małe zakupy i jedna walizka kabinowa.

Jednak wystarczy siedzenia złożyć, a robi się całkiem spora przestrzeń ładunkowa. W naszym przypadku udało się zmieścić dwie duże ponad 120-litrowe torby podróżne, dwa średniej wielkości plecaki i zakupy na 4 dni na 4 osoby. I nadal było miejsce. Dlatego jeśli chcecie używać Joggera do rodzinnych podróży, musicie liczyć się z tym, że ostatni rząd siedzeń trzeba będzie albo złożyć, albo wyjąć.

Silnik i prowadzenie

Cztery osoby plus sporo bagażu to całkiem dobrze dociążone auto. Byliśmy ciekawi, jak samochód wyposażony w stosunkową małą 1-litrową jednostkę o mocy 100 KM mechanicznych poradzi sobie w trasie. Było zaskakująco dobrze - w czwartkowym korku spalanie na benzynie było nieduże (ok. 4 litrów), a silnik bardzo ładnie oddawał moc. W trasie - już na gazie - było i dynamicznie, i oszczędnie.

Jeśli chodzi o prowadzenie auta, to byliśmy mile zaskoczeni. Zawieszenie nie jest ani za twarda, ani za miękkie. Po prostu w sam raz. Ładnie trzyma się w zakrętach i poprawnie wybiera nierówności.

Układ hamulcowy jest precyzyjny i dobrze dobiera siłę hamowania. Nasz kierowca od pierwszego momentu miał wrażenie, że zna to auto od zawsze i dokładnie wie, jak ono zareaguje. Co więcej, z każdym kilometrem coraz bardziej przekonywał się do tego modelu.

Komfort kierowcy i pasażerów

Dacia Jogger jest autem ekonomicznym i to widać w środku. Tapicerka, wykończenie i plastiki są takiej jakości, jakiej można się spodziewać za tę cenę. Nic nie skrzypi ani się nie odkształca, ale dla kogoś, kto na co dzień jeździ autem z wyższej półki różnica jest widoczna.

Jeśli chodzi o komfort kierowcy to jest zupełnie dobrze - miejsca nad głową jest sporo (nasz kierowca ma 170 cm wzrostu), siedzi się wygodnie i dobrze widać drogę. Na plus zaliczyliśmy podłokietnik dla kierującego. Mierzący 175 cm pasażer z przodu również nie miał na co narzekać. Za to trochę nosem kręciły dwie dorosłe osoby siedzące z tyłu - miejsca na nogi było na styk.

Ergonomia i systemy pokładowe

Nasz kierowca wysoko ocenił ergonomię kokpitu. Wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach, a operowanie przyciskami jest bardzo intuicyjne. To samo dotyczy obsługi ekranu - nic tu nie jest przekombinowane, wszystkie funkcje są w zasięgu kilku kliknięć.

Auto jest wyposażone w Apple Car Play i Android Auto i trzeba przyznać, że oba te systemy działają bez zarzutu. Minusem jest jakość systemu audio - słabe basy i zbyt dużo wysokich tonów przenoszą nas w przeszłość samochodowych nagłośnień. Z drugiej jednak strony, dla większości użytkowników nie ma to aż takiego znaczenie, bo auto jest do jeżdżenia, a nie do słuchania radia.

Instalacja LPG

Fabryczna instalacja LPG to zdecydowanie najjaśniejszy punkt tego samochodu. O ile pod każdym innym względem Jogger jest po prostu autem ze średniej półki, o tyle fabryczne LPG naprawdę robi różnicę.

Zatankowany do pełna gazem Jogger jest w stanie przejechać trasę około 400 km. W testowanym przez nas Joggerze bak na gaz miał 40 litrów. To oznacza średnie spalanie w trasie przy prędkości przelotowej 110 km/h w wysokości 10 litrów. Przy październikowych cenach gazu oznaczało to, że podróż z Warszawy do Zakopanego i z powrotem kosztowała nas ok. 240 zł, czyli po 60 zł od osoby.

Podsumowanie

Dacia reklamuje Joggera jako najtańsze na rynku nowe auto 7-osobowe i rzeczywiście tak jest - w tej cenie nie znajdziecie innego nowego auta rodzinnego o tych parametrach. To jest samochód, który ma bardzo wiele plusów, począwszy od całkiem sprawnej jednostki napędowej i fabrycznej instalacji LPG, przez przestronne wnętrz i spory bagażnik (po wyjęciu trzeciego rzędu foteli), aż po niezłe wyposażenie i dobre właściwości jezdne. To idealne auto rodzinne na krótkie i długie wyprawy.

Wynajmij Dacię Jogger od Inter Fleet!

Proces wynajmu w Inter Fleet jest szybki i prosty, bo zależy nam na tym, aby liczbę formalności ograniczyć do minimum. To w zasadzie 4 podstawowe kroki do wymarzonego samochodu: 

  • Krok 1: Formularz — wysyłasz zapytanie o konkretne auto do naszego działu sprzedaży.
  • Krok 2: Ustalamy szczegóły — kontaktujemy się z Tobą, aby potwierdzić specyfikację auta, okres wynajmu i koszty.
  • Krok 3: Załatwiamy formalności — podpisujemy umowę rezerwacyjną i pobieramy od Ciebie opłatę wstępną lub kaucję; następnie odbieramy Twój nowy samochód i rejestrujemy go.
  • Krok 4: Odbierasz auto — zawieramy umowę i wydajemy Ci samochód :)

Jeśli chcesz wypożyczyć auto, koniecznie sprawdź ofertę Inter Fleet lub skontaktuj się bezpośrednio z najbliższym oddziałem Inter Fleet, napisz do nas na rent@interfleet.pl lub zadzwoń +48 22 870 01 44.