FAQ

Warunki wynajmu

Aby wynająć auto w Inter Fleet, najemca musi spełnić następujące warunki: 

  • Osoba fizyczna: wymagane jest posiadanie dwóch dokumentów tożsamości ze zdjęciem - ważnego Prawo Jazdy z przynajmniej rocznym doświadczeniem w prowadzeniu pojazdów i ukończone 21 lat oraz dowód osobisty. W przypadku obywateli krajów spoza EU koniecznie jest posiadanie Paszportu i Międzynarodowego Prawa Jazdy. Warunkiem najmu jest posiadanie karty kredytowej/debetowej która zrealizuje płatność za wynajem oraz wpłata kaucji w formie gotówki.
  • Firma: wymagane jest posiadanie kompletu dokumentów składających się z zaświadczenia NIP, zaświadczenia REGON, zaświadczenia Wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej lub zaświadczenia z KRS (nie starszy niż 3 miesięczny). Upoważnienie dla osoby podpisującej umowę/odbierającej samochód do zawarcia zobowiązania w imieniu firmy.

Przy wynajmach z OC sprawcy nie pobieramy żadnych kaucji gwarancyjnych. W przypadku pozostałych wynajmów pobieramy kaucje w gotówce w wysokości od 500 zł do 5 000 zł - w zależności od segmentu auta.

Minimalny wiek najemcy, który będzie głównym kierowcą użytkującym auto wynosi 21 lat.

Wyjazd za granicę jest możliwy tylko i wyłącznie po uprzednim poinformowaniu Inter Fleet o takim zamiarze i otrzymaniu upoważnienia do wyjazdy za granicę. Poruszanie się poza granicami Polski jest możliwe tylko w obrębie krajów „zielonej karty”.

Umowa i opłaty

Tak. W przypadku wynajmu średnioterminowego, koszt ubezpieczenia jest częścią składową raty miesięcznej. Natomiast w przypadku wynajmów długoterminowych, czyli powyżej 1 roku, masz dwie możliwości: opłata za ubezpieczenie może być częścią raty miesięcznej lub też możesz ją wnieść jednorazowo z góry za dany rok.

Nie, całkowite koszty rejestracji pojazdu, który będziesz użytkować, ponosimy my.  

Tak, istnieje możliwość wykupu pojazdu, z którego korzystasz. Jeśli podpisałeś/aś umowę średnioterminową, kwota wykupu jest ustalana indywidualnie, natomiast jeśli jesteś klientem korzystającym z umowy długoterminowej i zdecydujesz się na zakup po okresie wynajmu, cenę wykupu będziesz znał/a już w momencie podpisania umowy.

Aby odebrać samochód, musisz mieć ze sobą następujące dokumenty: 

  • podpisaną umowę;
  • potwierdzenie przelewu kaucji i wniesienia opłaty za pierwszy miesiąc najmu auta;
  • ważne prawo jazdy;
  • upoważnienie do odbioru samochodu wypożyczonego przez firmę - w przypadku, gdy osoba odbierająca pojazd nie jest właścicielem firmy lub nie widnieje w KRS jako osoba uprawniona do jednoosobowej reprezentacji. 

Najbardziej elastyczną formą wynajmu jest wynajem średnioterminowy. Pozwala on zrezygnować z wynajmu samochodu już po pierwszym pełnym miesiącu. Ponieważ wynajem średnioterminowy jest rozliczany w okresach miesięcznych, to wszelka późniejsza rezygnacja w trakcie trwania kontraktu jest możliwa na koniec pełnego okresu rozliczeniowego.

Nieco inaczej ma się sprawa w przypadku wynajmu długoterminowego - jeśli zdecydujesz się na zakończenie najmu przed upływem okresu umownego, musisz liczyć się z dodatkową opłatą w wysokości 25% rat pozostałych do zakończenia kontraktu.  

Na stronie prezentujemy modele w przykładowych konfiguracjach. Możesz wybrać inną wersję wyposażeniową, ale pod warunkiem, że auto w takiej konfiguracji jest dostępne.  

Zanim zwrócisz nam auto, musisz je odpowiednio przygotować. Samochód musi być czysty na zewnątrz i wewnątrz, a także zatankowany do poziomu z momentu wydania. Musisz się też skontaktować z oddziałem, w którym będziesz oddawać pojazd i umówić się na konkretną godzinę zdania.  

Jeśli chcesz przedłużyć umowę wynajmu średnioterminowego, skontaktuj się z handlowcem i zgłoś taką potrzebę, wskazując m.in. o ile chcesz wydłużyć najem. My przygotujemy aneks przedłużający Twoją umowę.

Nieco inaczej wygląda przedłużanie umowy w przypadku wynajmu długoterminowego. Jeśli zdecydujesz, że chcesz korzystać z samochodu dłużej niż przewiduje to umowa, możesz zgłosić zapytanie do handlowca. Zweryfikujemy Twoje finansowanie i jeśli będzie to możliwe, wydłużymy umowę o kolejny rok. Jeśli jednak warunki Twojego finansowania nie pozwolą na przedłużenie umowy, przygotujemy dla Ciebie ofertę na nowy, podobny samochód.

Ubezpieczenie

Wszystkie auta posiadają pełen pakiet ubezpieczenia OC, AC, NNW oraz 24h Assistance.

Wyjazd za granicę

Jeśli zdecydujesz, że chcesz wyjechać za granicę wypożyczonym od nas autem, musisz zabrać ze sobą dowód rejestracyjny i polisę OC. Dodatkowo, będziesz potrzebować naszej zgody na taki wyjazd. Skontaktuj się z nami, żeby taką zgodę uzyskać. 

Tak, jeśli będziesz podróżować do kraju spoza Unii Europejskiej lub jakiegokolwiek innego państwa, które wymaga posiadania Zielonej Karty, dostaniesz od nas taki dokument.

Samochód zastępczy

W przypadku wynajmu auta zastępczego z OC sprawcy nie ma założonego limitu kilometrów.

W Inter Fleet nie ma żadnych ukrytych opłat.

Na terenie miast, w których siedzibę ma Inter Fleet podstawienie auta w godz. pracy biura jest bezpłatne.

W przypadku uszkodzenia samochodu zastępczego należy skontaktować się z działem technicznym Inter Fleet pod numerem +48 666 409 410.

Wezwanie Policji jest uzależnione od okoliczności powstania szkody, ważne aby było spisane wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym z czytelnym wskazaniem sprawcy szkody. Dokumenty wymagane to w/w oświadczenie, dowód rejestracyjny uszkodzonego pojazdu (lub notatka Policji, dane z polisy sprawcy ( nazwa zakładu ubezpieczeń, numer polisy, oraz okres ubezpieczenia).

Wynajem auta zastępczego z OC Sprawcy jest rozliczany bezgotówkowo z Towarzystwem Ubezpieczeniowym sprawcy.

Tak przysługuje, nie ma znaczenia do jakich celów użytkowane jest auto, samochód zastępczy przysługuje zarówno w przypadku użytku prywatnego jak i służbowego.

W przypadku podejrzenia szkody całkowitej w ryzyku OC sprawcy auto zastępcze przysługuje do dnia otrzymania z Towarzystwa Ubezpieczeniowego decyzji o szkodzie całkowitej, przy szkodzie z AC – zgodnie z warunkami polisy ubezpieczeniowej.

Tak, po dostarczeniu przez Użytkownika wymaganych do rozliczenia dokumentów.

Użytkowanie auta

Jeśli przekroczenie limitu kilometrów będzie miało miejsce w momencie zakończenia, poprosimy Cię o dopłatę za dodatkowy przebieg zgodnie ze stawkami wskazanymi w umowie. 

Z kolei, gdy uznasza, że limit kilometrów jest dla Ciebie za niski i będziesz chciał go zmienić w trakcie trwania umowy, skontaktuj się z naszym działem handlowym, który dokona przeliczenia oferty z uwzględnieniem nowego limitu kilometrów i przygotuje dla Ciebie aneks ze stosownymi zapisami dotyczącymi limitu kilometrów i nowej stawki wynajmu. 

Jeśli jesteś osobą fizyczną, która wypożyczyła od nas auto i to Ty podpisałeś/aś umowę, tylko Ty możesz je użytkować. 

W przypadku samochodów wypożyczonych przez firmę, z pojazdu mogą korzystać jej pracownicy zgodnie z wewnętrznymi ustaleniami.  

Jak najszybciej skontaktuj się z działem technicznym pod numerem +48 666 409 410.

Tak, na podstawie przepisów prawa jesteśmy zobowiązani do przekazania policji i innym służbom informacji o osobie, która w czasie zdarzenia drogowego korzystała z samochodu.

Auta możesz odebrać w jednym z naszych oddziałów na terenie całej Polski w godzinach pracy. Możesz również zamówić podstawienie auta na wskazany adres, związane to jest jednak z dodatkową opłatą.

Serwis

Jeśli uznasz, że przyszedł czas na wymianę opon, skontaktuj się z naszym działem technicznym pod numerem +48 666 409 410.

Tak, ale tylko pod warunkiem, że dany serwis ma on podpisaną umowę z siecią współpracującą z Inter Fleet

Wynajem krótkoterminowy

Twoje prawo jazdy będzie potrzebne podczas rezerwacji a także przy odbiorze samochodu. Jeśli nie posiadasz prawa jady wydanego na terenie Unii Europejskiej, musisz posiadać międzynarodowe prawo jazdy, aby wypożyczyć samochód w Inter Fleet.

Depozyt to tymczasowa blokada środków na karcie kredytowej, która gwarantuje zapłatę za usługi wynajmu oraz możliwe koszty dodatkowe. Jego wysokość zależy m.in. od kategorii pojazdu, okresu wynajmu i pakietu ubezpieczeniowego.

Preautoryzacja - zwana też blokadą środków na karcie kredytowej - to czasowe zablokowanie kwoty depozytu na Twojej karcie. Nie pobieramy pieniędzy z Twojej karty, tylko blokujemy je na poczet późniejszych płatności.

Gwarantujemy kategorię samochodu, nie konkretny model. Oczywiście, będziemy starali się spełnić Twoje oczekiwania, ale nie zawsze jest to możliwe. Jeśli w danym momencie nie będziemy mieć samochodu z wybranego przez Ciebie segmentu, otrzymasz od nas auto wyższej klasy.

W zakładce Kontakty znajdziesz wszystkie potrzebne dane kontaktowe.

Udział własny w szkodzie to maksymalna kwota, jaką możesz zostać obciążony/a w razie uszkodzenia pojazdu. Jego wysokość zależy od kategorii pojazdu, a kwotę możesz sprawdzić podczas rezerwacji.

Dodatkowy pakiet ochronny ogranicza lub znosi udział własny w szkodzie lub kradzieży. To rozwiązanie rekomendujemy klientom, którym zależy na pełnej ochronie.

Tak. Dzięki temu dodatkowe wyposażenie będzie na Ciebie czekało w momencie odbioru auta.

Nie, w przypadku wynajmu krótkoterminowego nie ma limitu kilometrów.

Tak, ale jest to usługa dodatkowo płatna i musisz zgłosić taką potrzebę na co najmniej 48 godzin przed odbiorem.

Pojazd może mieć dowolną liczbę kierowców pod warunkiem, że zostaną oni zgłoszeni podczas rezerwacji i że spełniają oni warunki wynajmu.

Dodatkowe koszty nieujęte w cenie wynajmu to m.in.:

  • bilety parkingowe, opłaty za autostrady i inne płatne drogi, mandaty, grzywny, etc.;
  • koszty wynikające z zatankowania pojazdu niewłaściwym paliwem;
  • koszty wynikające z utraty lub zniszczenia kluczyków, dokumentów lub wyposażenia auta;
  • koszty wynikające ze szkód we wnętrzu i na zewnątrz pojazdu;
  • koszty wynikające z niewłaściwego i niezgodnego z instrukcją użytkowania pojazdu;
  • koszty wynikające z użytkowania niezgodnego z postanowieniami umowy wynajmu i ogólnymi warunkami wynajmu;
  • koszty wynikające z bieżącej eksploatacji, np. naprawa uszkodzeń mechanicznych ogumienia, uzupełnienie płynu do spryskiwaczy, mycia czy sprzątania.

Tak, w momencie wydania pojazd będzie zatankowany i umyty na zewnątrz oraz sprzątnięty wewnątrz.

W przypadku jakichkolwiek problemów z autem, skontaktuj się z naszym działem technicznym: +48 666 409 410 lub dt@interfleet.pl.

Tak, ale musisz nas o tym poinformować na co najmniej 12 godzin przed datą zakończenia wynajmu.

Tak, ale jest to usługa dodatkowo płatna; inne miejsce zwrotu musisz wskazać podczas rezerwacji.

Tak, jednak w takim przypadku nie zwrócimy Ci kosztów za niewykorzystany czas wynajmu.

Tak, ale pod warunkiem, że zgłosisz nam potrzebę przewiezienia zwierzęcia samochodem i uzyskasz naszą zgodę, a także odpowiednio zabezpieczysz wnętrze auta przed jakimikolwiek uszkodzeniami. Jeśli Twoje zwierzę uszkodzi lub zanieczyści wnętrze, zostaniesz obciążony kosztami usunięcia szkód i zabrudzeń.

Tak, ale pod warunkiem, że zgłosisz nam potrzebę przewiezienia zwierzęcia samochodem i uzyskasz naszą zgodę, a także odpowiednio zabezpieczysz wnętrze auta przed jakimikolwiek uszkodzeniami. Jeśli Twoje zwierzę uszkodzi lub zanieczyści wnętrze, zostaniesz obciążony kosztami usunięcia szkód i zabrudzeń.

Tak, ale musisz nas wcześniej o tym poinformować oraz ponieść opłatę za zwrot pojazdu w niestandardowych godzinach. 

Dodatkowo, jeśli będziesz zdawać samochód bez obecności naszego pracownika i korzystać z wrzutni na klucze, zaparkuj auto w wyznaczonym miejscu na parkingu, zrób zdjęcie stanu licznika i poziomu paliwa, a także sfotografuj samochód z każdej strony.

Jeśli wystąpią koszty dodatkowe, których nie pokrywa wykupiony pakiet ochronny, poinformujemy Cię o tym fakcie niezwłocznie i rozpoczniemy procedurę obciążania Cię kosztami.

Po zakończonym wynajmie zwalniamy depozyt zgodnie z zapisami naszych warunków ogólnych maksymalnie w ciągu 4 tygodni.

Aby złożyć reklamację, napisz do nas na reklamacje@interfleet.pl.