FAQ

Warunki wynajmu

Jakie dokumenty są potrzebne, aby wynająć auto?
Aby wynająć auto w Inter Fleet, najemca musi spełnić następujące warunki: 

Czy pobierana jest kaucja za wynajem auta?
Przy wynajmach z OC sprawcy nie pobieramy żadnych kaucji gwarancyjnych. W przypadku pozostałych wynajmów pobieramy kaucje w gotówce w wysokości od 500 zł do 5 000 zł - w zależności od segmentu auta.

Jaki jest minimalny wiek najemcy?
Minimalny wiek najemcy, który będzie głównym kierowcą użytkującym auto wynosi 21 lat.

Czy mogę wyjechać autem za granicę?
Wyjazd za granicę jest możliwy tylko i wyłącznie po uprzednim poinformowaniu Inter Fleet o takim zamiarze i otrzymaniu upoważnienia do wyjazdy za granicę. Poruszanie się poza granicami Polski jest możliwe tylko w obrębie krajów „zielonej karty”.

Umowa i opłaty

Czy koszt ubezpieczenia jest wliczony w miesięczną ratę?

Tak. W przypadku wynajmu średnioterminowego, koszt ubezpieczenia jest częścią składową raty miesięcznej. Natomiast w przypadku wynajmów długoterminowych, czyli powyżej 1 roku, masz dwie możliwości: opłata za ubezpieczenie może być częścią raty miesięcznej lub też możesz ją wnieść jednorazowo z góry za dany rok.

Czy ponoszę koszty rejestracji pojazdu? 

Nie, całkowite koszty rejestracji pojazdu, który będziesz użytkować, ponosimy my.  

Czy istnieje możliwość wykupu wynajmowanego pojazdu?

Tak, istnieje możliwość wykupu pojazdu, z którego korzystasz. Jeśli podpisałeś/aś umowę średnioterminową, kwota wykupu jest ustalana indywidualnie, natomiast jeśli jesteś klientem korzystającym z umowy długoterminowej i zdecydujesz się na zakup po okresie wynajmu, cenę wykupu będziesz znał/a już w momencie podpisania umowy.

Jakie dokumenty są potrzebne do odbioru samochodu? 

Aby odebrać samochód, musisz mieć ze sobą następujące dokumenty: 

Czy mogę zrezygnować z najmu samochodu? Jakie będą tego konsekwencje?

Najbardziej elastyczną formą wynajmu jest wynajem średnioterminowy. Pozwala on zrezygnować z wynajmu samochodu już po pierwszym pełnym miesiącu. Ponieważ wynajem średnioterminowy jest rozliczany w okresach miesięcznych, to wszelka późniejsza rezygnacja w trakcie trwania kontraktu jest możliwa na koniec pełnego okresu rozliczeniowego.

Nieco inaczej ma się sprawa w przypadku wynajmu długoterminowego - jeśli zdecydujesz się na zakończenie najmu przed upływem okresu umownego, musisz liczyć się z dodatkową opłatą w wysokości 25% rat pozostałych do zakończenia kontraktu.  

Czy mogę wybrać inną wersję wyposażeniową niż ta proponowana na stronie?

Na stronie prezentujemy modele w przykładowych konfiguracjach. Możesz wybrać inną wersję wyposażeniową, ale pod warunkiem, że auto w takiej konfiguracji jest dostępne.  

Co mam zrobić, gdy kończy się moja umowa?

Zanim zwrócisz nam auto, musisz je odpowiednio przygotować. Samochód musi być czysty na zewnątrz i wewnątrz, a także zatankowany do poziomu z momentu wydania. Musisz się też skontaktować z oddziałem, w którym będziesz oddawać pojazd i umówić się na konkretną godzinę zdania.  

Czy mogę wydłużyć okres trwania umowy?

Jeśli chcesz przedłużyć umowę wynajmu średnioterminowego, skontaktuj się z handlowcem i zgłoś taką potrzebę, wskazując m.in. o ile chcesz wydłużyć najem. My przygotujemy aneks przedłużający Twoją umowę.

Nieco inaczej wygląda przedłużanie umowy w przypadku wynajmu długoterminowego. Jeśli zdecydujesz, że chcesz korzystać z samochodu dłużej niż przewiduje to umowa, możesz zgłosić zapytanie do handlowca. Zweryfikujemy Twoje finansowanie i jeśli będzie to możliwe, wydłużymy umowę o kolejny rok. Jeśli jednak warunki Twojego finansowania nie pozwolą na przedłużenie umowy, przygotujemy dla Ciebie ofertę na nowy, podobny samochód.

Ubezpieczenie

Czy auta są ubezpieczone?
Wszystkie auta posiadają pełen pakiet ubezpieczenia OC, AC oraz 24h Assistance.

Wyjazd za granicę

Jakich dokumentów będę potrzebować wyjeżdżając za granicę wypożyczonym samochodem?

Jeśli zdecydujesz, że chcesz wyjechać za granicę wypożyczonym od nas autem, musisz zabrać ze sobą dowód rejestracyjny i polisę OC. Dodatkowo, będziesz potrzebować naszej zgody na taki wyjazd. Skontaktuj się z nami, żeby taką zgodę uzyskać. 

Czy w razie potrzeby otrzymam Zieloną Kartę? 

Tak, jeśli będziesz podróżować do kraju spoza Unii Europejskiej lub jakiegokolwiek innego państwa, które wymaga posiadania Zielonej Karty, dostaniesz od nas taki dokument.

Samochód zastępczy

Jaki jest limit kilometrów auta zastępczego?
W przypadku wynajmu auta zastępczego z OC sprawcy nie ma założonego limitu kilometrów.

Czy są ukryte koszty związane z wynajmem samochodu zastępczego?
W Inter Fleet nie ma żadnych ukrytych opłat.

Jaki jest koszt podstawienia i odbioru auta zastępczego?
Na terenie miast, w których siedzibę ma Inter Fleet podstawienie auta w godz. pracy biura jest bezpłatne.

Z kim należy się kontaktować w razie uszkodzenia samochodu zastępczego?
W przypadku uszkodzenia samochodu zastępczego należy skontaktować się z działem technicznym Inter Fleet pod numerem +48 666 409 410.

Jakie dokumenty są wymagane aby otrzymać auto zastępcze z OC sprawcy oraz czy konieczne jest wezwanie Policji?
Wezwanie Policji jest uzależnione od okoliczności powstania szkody, ważne aby było spisane wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym z czytelnym wskazaniem sprawcy szkody. Dokumenty wymagane to w/w oświadczenie, dowód rejestracyjny uszkodzonego pojazdu (lub notatka Policji, dane z polisy sprawcy ( nazwa zakładu ubezpieczeń, numer polisy, oraz okres ubezpieczenia).

Czy muszę ponosić koszty związane z wynajmem auta zastępczego z OC sprawcy?
Wynajem auta zastępczego z OC Sprawcy jest rozliczany bezgotówkowo z Towarzystwem Ubezpieczeniowym sprawcy.

Czy przysługuje mi auto zastępcze jeśli użytkowane auto służy mi jedynie do celów prywatnych?
Tak przysługuje, nie ma znaczenia do jakich celów użytkowane jest auto, samochód zastępczy przysługuje zarówno w przypadku użytku prywatnego jak i służbowego.

Czy przysługuje auto zastępcze w przypadku szkody całkowitej?
W przypadku podejrzenia szkody całkowitej w ryzyku OC sprawcy auto zastępcze przysługuje do dnia otrzymania z Towarzystwa Ubezpieczeniowego decyzji o szkodzie całkowitej, przy szkodzie z AC – zgodnie z warunkami polisy ubezpieczeniowej.

Czy formalności związane z likwidacją szkody w zakresie wynajmu pojazdu zastępczego z OC sprawcy wykonuje za mnie Inter Fleet?
Tak, po dostarczeniu przez Użytkownika wymaganych do rozliczenia dokumentów.

Użytkowanie auta

Przekroczyłem/am limit kilometrów - co teraz? 

Jeśli przekroczenie limitu kilometrów będzie miało miejsce w momencie zakończenia, poprosimy Cię o dopłatę za dodatkowy przebieg zgodnie ze stawkami wskazanymi w umowie. 

Z kolei, gdy uznasza, że limit kilometrów jest dla Ciebie za niski i będziesz chciał go zmienić w trakcie trwania umowy, skontaktuj się z naszym działem handlowym, który dokona przeliczenia oferty z uwzględnieniem nowego limitu kilometrów i przygotuje dla Ciebie aneks ze stosownymi zapisami dotyczącymi limitu kilometrów i nowej stawki wynajmu. 

Kto może korzystać / użytkować wypożyczone auto?

Jeśli jesteś osobą fizyczną, która wypożyczyła od nas auto i to Ty podpisałeś/aś umowę, tylko Ty możesz je użytkować. 

W przypadku samochodów wypożyczonych przez firmę, z pojazdu mogą korzystać jej pracownicy zgodnie z wewnętrznymi ustaleniami.  

Co mam zrobić w przypadku utraty dokumentów bądź kluczyków do samochodu?

Jak najszybciej skontaktuj się z działem technicznym pod numerem +48 666 409 410.

Złamałem/am przepisy prowadząc auto wypożyczone od Inter Fleet - czy w takim przekażecie policji moje dane?

Tak, na podstawie przepisów prawa jesteśmy zobowiązani do przekazania policji i innym służbom informacji o osobie, która w czasie zdarzenia drogowego korzystała z samochodu.

Gdzie mogę odebrać i zwrócić samochód?

Auta możesz odebrać w jednym z naszych oddziałów na terenie całej Polski w godzinach pracy. Możesz również zamówić podstawienie auta na wskazany adres, związane to jest jednak z dodatkową opłatą.

Serwis

Chcę wymienić opony - gdzie mam się zgłosić?

Jeśli uznasz, że przyszedł czas na wymianę opon, skontaktuj się z naszym działem technicznym pod numerem +48 666 409 410.

Czy mogę korzystać z autoryzowanego serwisu, z którego korzystałem wcześniej?

Tak, ale tylko pod warunkiem, że dany serwis ma on podpisaną umowę z siecią współpracującą z Inter Fleet