Samochód dla firmy - najem długoterminowy
2020-04-05
Samochód dla firmy – czy jest potrzebny? Jak wpływa na wizerunek? Firma aby się rozwijać, musi być mobilna. Wiadomo – spotkania biznesowe, dostawy, różne wydarzenia, dzięki którym możemy zawiązywać nowe kontrakty, rozszerzać asortyment, czy dać się rozpoznać.
Ruch jest w tym wszystkim niezbędny. Jaki jest najlepszy środek transportu, który pozwoli przemieszczać się w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb swojej firmy? Oczywiście – samochód.
Poza funkcją użytkową, samochód - tak jak logo, strona internetowa czy nazwa - jest też ważnym elementem identyfikacji biznesowej.
Nie jest tajemnicą, że inni oceniają nas po tym, jak się prezentujemy z zewnątrz - czy nam się to podoba, czy nie. Dotyczy to naszych ubrań, fryzury, czy okolicy, w której mieszkamy. Wybór odpowiedniego auta również przekłada się na nasz wizerunek, a auta służbowego – na wizerunek firmy. Samochody służbowe świadczą o możliwościach firmy, jej stabilności finansowej, podejściu do pracowników i środowiska.
Jakie auto wybrać?
Samochody firmowe nie powinny zaprzeczać wartościom, którymi kierujemy się w swojej firmie. Jeśli w swoim wizerunku stawiamy na ochronę środowiska, a na naszą firmowa flotę składają się wielkie, paliwożerne samochody, nie będzie to o nas dobrze świadczyć.
Dobrze też spojrzeć na siebie z boku i trzeźwym okiem zaobserwować, jak nas widzą inni, szczególnie klienci i partnerzy biznesowi. Co o kondycji przedsiębiorstwa mówi niesprawna, rozpadająca się i przerdzewiała flota, w której samochód z przejechanymi siedmioma tysiącami kilometrów sprawia wrażenie, że przejechał ich siedemset tysięcy?
Na to pytanie najlepiej znają odpowiedź przedstawiciele sektora finansowego. Przyjrzyjmy się ich samochodom – nie znajdziemy w nich samochodów zużytych, z dużym przebiegiem, zaniedbanych. Prawie zawsze są to też prestiżowe marki, stanowiące jasny przekaz dla partnerów biznesowych: organizacja dysponuje funduszami, które pozwalają na zakup eleganckich samochodów, w związku z czym jest wiarygodna.
Firmy stają przed nie lada wyzwaniem wybierając auta, które powinny kojarzyć się z luksusem, ale za rozsądną cenę. Dobrym wyborem będzie w tym wypadku Kia, która dzięki niskiej awaryjności i eleganckiej linii prezentuje się jako wybór przedsiębiorcy mającego zarówno dobry gust, jak i zdrowy rozsądek.
Koreańska marka szybko wspięła się na szczyt rankingów jako oferująca samochody dobre, gustowne, odpowiednie jakościowo w stosunku do ceny. Nieco popularniejszym wyborem będzie symbol niemieckiej jakości, solidne cztery kółka prosto z bawarskiej fabryki Audi, które o swoją reputację nie muszą się martwić – przed posądzeniem o brak wypłacalności ostrzeże nas tu pomruk dwustukonnego silnika.
Mercedes z kolei to bardziej ekstrawagancka opcja, która zdecydowanie wzmocni nasz wizerunek jako firmy stabilnej finansowo.
Marka to nie wszystko
Marka to jedno, ale stan techniczny i utrzymanie samochodu również mają znaczenie.
Samochód, który budzi zastrzeżenia co do swojej sprawności, powinien zostać bezzwłocznie usunięty z firmowej floty. Pomijając kwestie oczywiste, takie jak bezpieczeństwo kierującego niezależnie od jego pozycji w przedsiębiorstwie, warto zastanowić się, jaki wpływ na wizerunek firmy będzie miała informacja o wypadku drogowym z udziałem niesprawnego samochodu z jej logo. Układ zawieszenia, hamulce, wymiana oleju – o to firma powinna regularnie dbać.
Warto zawsze pamiętać o wymianie opon. Pomimo stosunkowo łagodnej zimy, wciąż przymrozki potrafią zaskoczyć drogowców w naszym kraju, a w niektórych częściach Polski zima ani myśli pogodzić się ze zmianami klimatycznymi.
Do obowiązkowych elementów wyposażenia samochodu firmowego należy obecnie klimatyzacja. I już nie chodzi tylko o to, że nikt nie podpisze kontraktu ze spoconym przedstawicielem handlowym. Po prostu nie ma wytłumaczenia dla jej braku i koniec.
O tym, jak ważna jest klimatyzacja, kontrola układów zawieszenia i hamulcowego, a także regularne kontrole sprawności pisaliśmy w tekście o tym, jak zadbać o samochód na wiosnę.
Teraz wiesz już, jaki wpływ na wizerunek ma samochód firmowy, jego marka i kondycja. Pozostaje pytanie – jak się w niego zaopatrzyć. Czy kupno jest dobrym rozwiązaniem? Zainwestować w leasing? Czy może darować sobie związane z tymi opcjami opłaty i ryzyko i powierzyć temat specjalistom? Należy pamiętać, że każdy z rodzajów zakupu samochodu dla firmy niesie ze sobą różne konsekwencje finansowe, dlatego należy uważnie przeanalizować sposób nabycia samochodu.
Kupno auta wiąże się z ubezpieczeniem, kwestie podatkowe również mogą uderzyć w zdolności finansowe przedsiębiorstwa. Zastanówcie się, czy nie lepiej zagadnienia związane z ubezpieczeniem, a także sprawnością i regularnymi przeglądami samochodu zostawić profesjonalistom, aby zgryzoty związane z nimi nie dopadły Was w najmniej odpowiednim momencie (co jak wiemy, lubi się przytrafiać). Tym bardziej, że nierzadko wynajem jest rozwiązaniem najkorzystniejszym finansowo!
Decydując się na długoterminowy wynajem floty, masz z głowy spędzające sen z powiek problemy. Wszystko załatwimy za Ciebie!