Aktualności

Samochód dla przedstawiciela handlowego

2020-04-29 / Samochody

O znaczeniu samochodu w sektorze sprzedaży nie trzeba dużo mówić. Dzięki pojazdowi przedstawiciele handlowi mogą sprawnie poszerzać bazę potencjalnych klientów, dynamicznie zarządzać harmonogramem spotkań i godnie reprezentować firmę, dla której pracują.

Który samochód będzie najlepszy dla tak odpowiedzialnego stanowiska?

Zwinny czy superwygodny?

Przedstawiciel handlowy spędza w swoim samochodzie niejednokrotnie większość swojego służbowego dnia – jest to jego drugie biuro. Nietrudno sobie wyobrazić, co może zrobić z jego stanem zdrowia niewygodny, nieergonomiczny samochód. Tak jak źle dobrany fotel do biurka, przy którym siedzimy wiele godzin może nieodwracalnie zniekształcić nam kręgosłup, tak zbyt mały, niewygodny  samochód może doprowadzić nasze plecy do zwyrodnień. Wygoda w samochodzie nie jest już luksusem, ale koniecznością.  

Czy to znaczy, że samochód powinien być duży? Dużą „krową” nie jesteśmy w stanie znaleźć szybko miejsca parkingowego, ani zwinnie zawrócić na wąskiej drodze.

Jaki jest więc optymalny pod względem wielkości samochód służbowy?

Warto zerknąć na światowe rankingi samochodów od lat wybieranych przez największe przedsiębiorstwa. Ze szczytów „list przebojów” nie schodzą pięciodrzwiowe, choć średniej wielkości auta marki Renault czy Skoda,  szczególnie z segmentu B i B+.

Dodatkowe funkcje

Jako mobilne biuro, samochód powinien być wyposażony w możliwie wiele dogodności. Nie mówimy o podgrzewanej kierownicy i fabrycznej nawigacji GPS, bo z tych elementów korzystamy rzadko, natomiast kilka przestrzennych schowków i praktyczne uchwyty z pewnością ułatwią funkcjonowanie w gabinecie na kółkach. Niezbędna jest też klimatyzacja, która w dzisiejszych czasach też nie jest już elementem charakterystycznym dla klasy premium, a absolutną koniecznością – nie jest łatwo wytłumaczyć się z jej braku.

Jaki kolor?

Podjeżdżając na miejsce spotkania kanarkowo żółtym samochodem wywołamy może uśmiech na twarzy klienta, niekoniecznie jednak nastawienie na kontakt biznesowy.

Dlatego warto się zastanowić, czy wybierając samochód służbowy nie postawić na klasyczne biznesowe kolory – biel, czerń, srebro, granat czy beż.

Tak jak ubranie, fryzura czy słownictwo, samochód pełni funkcję wysoce reprezentacyjną dla każdej osoby występującej w charakterze służbowym. O służbowym samochodzie powinniśmy zatem myśleć tak, jak o pozostałych elementach naszego wizerunku. 

Samochód dla handlowca - lepiej kupić czy wynająć?

Kupowanie samochodu służbowego to duży wydatek, który łączy się z kolejnymi dużymi wydatkami – musisz ponieść koszty ubezpieczenia, serwisu, wymiany opon i ewentualnych kolizji, co może kosztować Twoją firmę wiele więcej, niż miałeś zaplanowane w budżecie.

Znacznie lepszym rozwiązaniem jest wynajem średnioterminowy i długoterminowy, który odciąży Cię z wyżej wymienionych kosztów. Zadzwoń do nas i zapytaj o najlepszą ofertę dla siebie!